لیست 10 مورد از آزمایش های سگ + راهنمای پی بردن به نتیجه آزمایش

  • صفحه اصلی
  • لیست 10 مورد از آزمایش های سگ + راهنمای پی بردن به نتیجه آزمایش

لیست 10 مورد از آزمایش های سگ + راهنمای پی بردن به نتیجه آزمایش

سگ ها نیز مانند انسان ها به بسیاری از بیماری ها مبتلا می شود که نیازمند به آزمایش خون هستند. آزمایش سگ، در کلینیک های دامپزشکی و یا بیمارستان های حیوانات انجام می شود و بسیاری از بیماری ها را در این آزمایش به پزشک ارائه می دهد. در این مطلب قصد داریم شما را با این روش تشخیص بیماری بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید تا با روشی دیگر از تشخیص بیماری این حیوانات آشنا شده و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه دریافت کنید.

آزمایش بر روی سگ ها چرا انجام می شود؟

همان طور که اشاره کردیم، سگ ها نیز مانند انسان ها به بیماری های بسیاری مبتلا می شوند که نیاز به گرفتن آزمایش خون است. در این مواقع، باید سگ خود را نزد دامپزشک های معتبر ببریم تا با انجام این آزمایش، تشخیص دهند که حیوان به چه بیماری هایی مبتلا است. این آزمایش ها، مانند آزمایش خونی که از انسان گرفته می شود، توسط سرنگ انجام شده و با کیت های خاصی که در دست پزشکان است، بیماری ها شناسایی شده و سپس سریعا درمان آن ها آغاز می شود.

آزمایش سگ پاولف چیست؟

آزمایش سگ های پاولف در واقع شرطی شدن کلاسیک را نشان می دهد. ایوان پاولوف یک فیزیولوژیست مشهور روسی می باشد که با انجام آزمایش های گوناگون توانست شرطی شدن کلاسیک را ارائه دهد. او این آزمایش ها را بر روی سگ ها اجرا می کرد. به صورتی که، به سگ ها این موضوع را آموزش داده بود که هر زمان افراد با روپوش سفید و غذا وارد اتاق می شوند، می خواهد به آن ها غذا بدهند پس در نتیجه بزاق سگ در دهانش ترشح می شد.

این موضوع باعث شده بود تا زمانی که افراد با روپوش سفید و بدون غذا نیز وارد اتاق شوند، سگ ها بزاق ترشح کنند. این کشف تاثیر عمده‌ای در درک افراد از چگونگی یادگیری و هم چنین توسعه مکتب روانشناسی رفتاری داشت.

آزمایش سگ های مارتین سلیگمن

آزمایش سگ های سلیگمن یکی از انواع آزمایش های روانشناسی می باشد که باعث برنده شدن مارتین‌ای پی سلیگمن در جشنواره جایزه نوبل شد. آزمایش سگ سلیگمن به این شرح بود که او 20 سگ را از نوزادی در قفس هایی بزرگ کرد، قفس ها به این حالت بودند که هر زمان سگ ها احتیاج به دستشویی داشتند، با فشار دادن پدالی، به بیرون از قفس می رفتند و پس از انجام کار مجددا به قفس بر می گشتند.

پس از این که آن ها بزرگ شدند، در دو قفس ده تایی آن ها را تقسیم کرد. در قفس ها را جوش داد و هر چند روز یک بار به کف این قفس ها شک های الکترونیکی می داد، در ابتدا سگ ها خود را به میله در می زدند و در نتیجه زخمی می شدند. با گذشت زمان، سگ ها به این نتیجه رسیدند که به هنگام شک الکترونیکی، تنها باید ثابت در جای خود بمانند تا زمان به پایان برسد. این موضوع بهتر از زخمی شدن بود!.

او بزرگترین نظریه قرن را ارائه کرد، یعنی “درماندگی، آموخته شدنی است”؛ بدین معنا که موجودات یاد می‌گیرند بدبخت زندگی کنند.

آزمایش سگ ژرمن چگونه بود؟

ژرمن شپرد ها معمولا سگ هایی هستند که به عنوان محافظ از آن ها استفاده می شود. بر روی این سگ ها، تنها آزمایش های محافظتی انجام می شود. به عنوان مثال، با جست و جوی آزمایش سگ ژرمن در گوگل، مشاهده می کنید که آزمایش کردن این سگ برای محافظ از یک دختر بچه نتیجه جست و جوی شما می باشد. با مشاهده کردن این ویدیو، از نحوه آزمایش کردن این حیوان به صورت کاملا اختصاصی مطلع می شوید.

آزمایش خون سگ چگونه گرفته می شود؟

همان طور که اشاره شد، آزمایش خونی که از سگ ها گرفته می شود دقیقا شبیه به آزمایش خونی است که از انسان گرفته می شود. با کمک از یک سرنگ و سوزن، این آزمایش گرفته می شود. البته ممکن است که حیوان به دلیل استرس و پرخاشگری، به پزشک این اجازه را ندهد که از او آزمایش گرفته شود، در این مواقع، پزشک برای نیم الی یک ساعت، حیوان را بی هوش کرده و این آزمایش را انجام می دهد.

چرا از حیوانات خون می گیرند؟

از حیوان به دلایل بسیاری آزمایش خون گرفته می شود. یکی از این دلایل، تشخیص بیماری آن ها می باشد. در برخی از مواقع نیز از سگ هایی که وزن بالایی دارند، برای این که جان یک سگ دیگر نجات پیدا کند، خون گرفته شده و به سگ دیگر اهدا می شود. در برخی مواقع نیز برای تشخیص سرطان ها و یا آزمایش های مختلف پزشکی از این خون استفاده می شود.

آیا می توان در خانه نیز از حیوان خون گرفت؟

بسیاری از پزشکان که در دامپزشکی ها فعالیت دارند، خدمات خود را در خانه نیز ارائه می دهند. پس اگر نتوان حیوان را به کلینیک ها منتقل کرد، پزشک به خانه می آید و آزمایش خون را در خانه برای آن ها انجام می دهد. البته ناگفته نماند که هزینه این کار با کاری که در کلینیک انجام می شود متفاوت است.

آزمایش مدفوع سگ به چه خاطر است؟

برخی از بیماری های سگ وجود دارد که از مدفوع او تشخیص داده می شود. به عنوان مثال، اگر بدن سگ در حال دفع کردن ویتامین ها باشد و یا اگر دچار بیماری های انگلی شده باشد، از طریق مدفوع او مشخص می شود، به همین دلیل است که معمولا در کنار آزمایش خون از او آزمایش مدفوع نیز گرفته می شود تا بیماری او سریعا تشخیص داده شده و روند درمان آغاز می شود. به هنگام تشخیص بیماری در سگ ها، هر یک ساعت، بسیار با ارزش است.

آزمایش تیروئید سگ

تیروئید یکی از مهم ترین غدد موجود در بدن سگ می باشد که هورمون بسیار مهمی را ترشح می کند. اگر این غده در بدن سگ کم کار و یا پر کار باشد، می تواند باعث به وجود آمدن بیماری های بسیاری شود. با گرفتن آزمایش خون و قرار دادن این آزمایش ها در کیت های مخصوص، از روی وجود داشتن هورمونی که در خون وجود دارد و اندازه آن می توان تشخیص داد که تیروئید سگ در وضعیت مناسبی قرار دارد یا در وضعیت وخیمی می باشد.

آیا دارویی برای تیرویید این حیوان ها وجود دارد؟

پس از انجام آزمایش تیروئید، اگر بیماری این حیوان در این زمینه شناسایی شد، حال باید درمان او آغاز شود. درمان این حیوان می تواند توسط غذاهای مخصوص و یا توسط داروهای خوراکی و یا تزریقی باشد. این موضوع توسط پزشک معالج حیوان تشخیص داده می شود و تصمیم گیری نیز با پزشک است.

تفسیر آزمایش خون سگ

بهتر است زمانی که پاسخ آزمایش خون سگ خود را دریافت کردید آن را نزد پزشک ببرید تا برایتان تفسیر کنند. اما اگر علاقه دارید که خودتان بدانید در آزمایش چه چیزی وجود دارد، می توانید با نوشتن موارد آزمایشی در گوگل در کنار جمله در آزمایش سگ با تفسیر موارد رو به رو شوید. به عنوان مثال، هورمون ACTH در آزمایش سگ را باید نزد پزشک ببرید.

آزمایش سر بریده سگ برای چه بوده است؟

در سال 1940، دانشمندی به نام جان هالدین در آزمایشگاهی در روسیه، بر این موضوع معتقد بود که زمانی که سر یک سگ را از بدن او جدا کنید، با اتصال کردن رگ های خون به یک دیگر، بدون این که سر سگ به بدن او متصل باشد، سگ می تواند دوباره زنده شده و نفس بکشد. این موضوع در قالب یک فیلم به بیرون منتشر شد و چون این دانشمند در بین مردم طرفداران بسیاری داشت، تمام افراد حرف او را باور کردند!. جالب است بدانید که این موضوع کاملا واقعیت داشت و سگ بدون متصل بودن سر به بدنش، زنده بود!

نتیجه آزمایش غذا سگ

برخی از پژوهشگران برای این که بدانند یک غذای سگ تا چه حد می تواند در خون چربی، قند، پروتئین، انواع ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد، با آزمایش های بسیار به این موضوع دست یافتند. این آزمایش ها هم چنین باعث شد تا افراد غذاهایی را که ممکن است برای سگشان ایجاد حساسیت کند را نیز بشناسند. با جست و جو در گوگل می توانید نتیجه این آزمایش ها را مطالعه کنید.

چگونگی آزمایش هاری سگ

در آزمایشگاه ها به سه طریق می توان هار بودن سگ را مورد آزمایش قرار دارد. روش اول، برداشت نمونه می باشد. در این روش از پوست ناحیه پشت گردن و یا سرم بیمار برای تشخیص این بیماری استفاده می کنند. روش دوم، اسمیر مستقیم می باشد که تشخیص کلاسیک بیماری هاری است و روش سوم، روش کشت نام دارد که از طریق بزاق حیوان این بیماری شناخته می شود.

آیا برای آزمایش سگ بیهوش می شود؟

در برخی از مواقع، حیوان با پزشک به هنگام گرفتن آزمایش خون همکاری نکرده و باعث می شود که پزشک نتواند آزمایش خون را انجام دهد. به همین دلیل، حیوان را به مدت نیم الی یک ساعت بیهوش کرده و فرآیند گرفتن خون رو بر روی او انجام می دهد. این بیهوشی هیچ مشکلی برای حیوان به وجود نمی آورد.

سوالات متداول

آیا آزمایش شرطی سازی سگ پاولف برنده جایزه نوبل شد؟

این آزمایش توانست تحولی بسیار نوین در روانشناسی رفتاری به وجود آورد و همین موضوع باعث شد تا او برنده جایزه نوبل شود و آزمایش او شهرت جهانی پیدا کند.

آیا برای تشخیص بیماری های تیروئیدی نیز می توان از آزمایش ها استفاده کرد؟

به راحتی می توان برای تشخیص این بیماری از انواع آزمایش ها استفاده کرد. پس از انجام آزمایش و تشخیص بیماری نیز انواع داروها و غذاهای مخصوص برای درمان این بیماری وجود دارد.

آیا از طریق آزمایش کردن مدفوع سگ می توان بیماری او را شناسایی کرد؟

به راحتی می توان از طریق آزمایش کردن مدفوع این حیوان بیماری های انگلی و یا دفع ویتامین را تشخیص داد و سریعا برای درمان این بیماری ها کار های لازم را انجام داد.

آیا غذای سگ ها نیز مورد آزمایش قرار گرفته می شود؟

غذای سگ نیز در بسیاری از آزمایشگاه ها مورد آزمایش قرار می گیرد تا این موضوع برای پژوهشگران روشن شود که تا چه حد از مواد مورد نیاز بدن حیوان از غذای او تامین می شود.