۳ گام مهم برای از بین بردن کک و کنه سگ و گربه

  • صفحه اصلی
  • ۳ گام مهم برای از بین بردن کک و کنه سگ و گربه

۳ گام مهم برای از بین بردن کک و کنه سگ و گربه

این زمان از سال همه خودشان را برای بهار و تابستان آماده می کنند. در حالی که فصول گرم سال بهترین زمان برای پیاده روی با سگتان در خارج از خانه است، ممکن است باعث ورود موجودات دیگری هم به خانه شود. هرچند کک و کنه در بسیاری از نقاط جهان در طول سال وجود دارند، اما قطعا افزایش کک را در فصل بهار و تابستان شاهد هستیم.

بدون شک کک و کنه می تواند برای اعضای خانواده و سگ یا گربه شما آزاردهنده باشد اما باید دقت داشته باشید که برخی مشکلات پزشکی به حضور این انگل ها مرتبط است. برخی از مشکلات پزشکی معمول عبارت است از: کرم کدو، انگل رودهای مشترک، درماتیت آلرژی کک، برانگیختگی پوست، عفونت و بیماری های مختلف منتقله.

خب بهترین راه جلوگیری از کک و کنه چیست؟ چطور باید از شر آنها خلاص شوید؟ کنترل کک و کنه به هیچ عنوان کار ساده ای نیست اما بدون شک پیشگیری ساده تر از درمان است.

کنترل محیط برای از بین بردن کک و کنه سگ و گربه

دومین منطقه ای که باید به منظور پیشگیری از این موضوع در نظر داشته باشید، کنترل حیاط خانه است. کنترل منظم آفات از ایجاد مشکلات بزرگی مانند کک و کنه جلوگیری می کند اما به احتمال زیاد آن را کامل از بین نمی برد.

اگر شما و سگتان از فعالیت های خارج از خانه لذت می برید، باید توجه دقیقی به وجود این موجودات در مناطق مختلف داشته باشید. کنترل زیست محیطی زمانی که از حیوانات تان مطمئن هستید، موثرترین کار است.

از مشخصات بپرسید

با تمیز نگه داشتن حیوان و محیط زیست بهترین شانس را برای جلوگیری از هجوم کک و کنه دارید. هر چند که اگر متوجه حضور کک و کنه در حیوان خانگی یا خانه شدید، گزینه های درمانی بسیاری در پیش رو دارید. توصیه می شود از یک متخصص برای از بین بردن این موجودات کمک بگیرید.

برای درمان حیوان بهتر است بعد از مراجعه به دامپزشک او را با شامپوهای از بین برنده آفات حمام کنید و سپس از محصولات موضعی استفاده کنید. در مورد بهترین گزینه ها برای استفاده از محصولات دامپزشکی بهتر است با متخصص صحبت کنید.

چگونه از کک و کنه سگ و گربه پیشگیری کنیم

برای پیشگیری راه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها محصولات موضعی برای گربه ها و سگ هاست که به سرعت منجر به از بین رفتن کک و کنه شده و حتی برخی از آنها حاوی تنظیم کننده های رشد حشرات است که منجر به قطع چرخه زندگی کک و کنه می شود.

برای پیشگیری کامل بهتر است همه سگ ها و گربه های خانه مورد درمان قرار گیرند. به طور کلی محصولات موضعی بدون خطر هستند اما برای گربه ها و سگ هایی با وزن های مختلف، قدرت و ترکیب شیمیایی محصولات متفاوت است. بنابراین ضروری است از محصولات متناسب برای حیوانتان استفاده کنید تا از واکنش های تهدیدآمیز جلوگیری کنید.