نکات مهم در تمیز نگه داشتن خانه برای صاحبان سگ

  • صفحه اصلی
  • نکات مهم در تمیز نگه داشتن خانه برای صاحبان سگ

نکات مهم در تمیز نگه داشتن خانه برای صاحبان سگ

آنهایی که سگ دارند، متوجه می شوند برای تمیز نگه داشتن خانه با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنم. اما تکنیک هایی وجود دارد که با به کار بردن آنها می توانید کثیفی و گرد و خاک ناشی از وجود حیوانات خانگی را از بین برده و به شکلی مؤثر خانه تان را پاکسازی کنید.

از جاروبرقی اتوماتیک استفاده کنید

اگر حیوان خانگی دارید، باید به طور مرتب خانه تان را جارو بکشید؛ حتی اگر فکر می کنید که موهای سگتان روی زمین نمی ریزد. وقتی سگ ها در حیاط یا بیرون از خانه پیاده روی می کنند، آلودگی، برگ و انواع دیگر کثیفی ها به پاهایشان می چسبد و وارد خانه می شود. شما هر روز باید خانه را جارو بکشید. پیشنهاد من این است که از یک جاروبرقی اتوماتیک استفاده کنید. این دستگاه تغییر زیادی در خانه من ایجاد کرده است. زمانی که بیرون از خانه هستم یا خوابیده ام، جاروبرقی شروع به کار می کند. همچنین برخی از مدل های این نوع جاروبرقی قابل برنامه ریزی هستند.

ناخن های سگتان را بگیرید

ناخن های سگتان را کوتاه نگه دارید. این اقدامی احتیاط آمیز برای جلوگیری از خرابی های ناشی از کشیدن ناخن روی وسایل است. با این کار از سوراخ شدن مبل ها و خراشیده شدن پارکت و کیف و کفشتان جلوگیری خواهید کرد.

از یک پرزگیر رولی استفاده کنید

هر کسی که حیوان خانگی دارد، کلکسیونی از پرزگیرهای رولی هم در خانه دارد. یکی از آنها را بردارید و به عنوان ابزار پاکسازی منزل از آن استفاده کنید. این پرزگیر، ابزاری مناسب برای تمیز کردن شید آباژور، روبالشی، روی مبل و تقریبا هر جای دیگری است که سگتان روی آن راه رفته است

اسپری لکه بر را همیشه در دسترس قرار دهید

حتی تعلیم دیده ترین سگها هم ممکن است دچار مشکل معده و در نتیجه حالت تهوع شوند و سپس چیزهایی که نباید می خوردند را بالا بیاورند. اسپری لکه بر مناسب از بین بردن لکه و بورا در دسترس خود داشته باشید و هرچه سریع تر از آن برای رفع لکه های ایجاد شده استفاده کنید.

دچار شدن سگ به آلودگی کک یکی از بدترین کثیف کاری هایی است که می توانید با آن مواجه شوید. اسپری و حمام سگ و جارو کردن بیش از پیش منزل اقداماتی است که باید انجام دهید. کنترل کک را یکی از اولویتهای خود بدانید. تقویم یا گوشی موبایلتان را برداشته و یاد آورهای منظمی برای استفاده از راهکارهای پیشگیری از کک یا قلاده های ضد کک ترتیب دهید

پاهای سگتان را بشویید

روزهایی که باران می آید، باید قبل از برگرداندن سگ به منزل، پاهایش را بشویید تا از ورود آلودگی و گل چسبیده به پای سگ، به منزل جلوگیری کنید. قلابی به دستگیره آویزان کنید تا حوله ای برای پاک کردن پاهای سگ قبل از ورود به منزل در اختیار داشته باشید. می توانید در یک سینی فر با عمق یکی دو سانتیمتر کمی آب ریخته و بیرون از در ورودی نگه دارید؛ سگ را روی آن بگذارید و سپس پاهایش را خشک کنید.

پادری را فراموش نکنید

حتی اگر به سگتان آموزش نداده باشید که پاهایش را قبل از ورود به خانه تمیز کند، پادری گزینه خوبی برای پاکسازی پاهای اوست. یک پادری با کیفیت بیرون از در ورودی و یک پادری در داخل ورودی خانه بیندازید. این دو پادری میزان بسیار زیادی از آلودگی کف پای سگ را به خود می گیرند.

از روکش استفاده کنید

اگر سگتان جای خواب مشخصی برای خودش روی مبل در نظر گرفته، بهتر است ملحفه ای روی آن قسمت بیندازید. هنگام پاکسازی هفتگی منزلتان هم آن ملحفه ها را با ماشین لباسشویی شسته، با پرزگیر رولی پرزهایش را گرفته و دوباره استفاده کنید. با این کار نه تنها مبلتان از شر مو و لکه های احتمالی در امان می ماند، بلکه از بو گرفتن آن هم جلوگیری می شود.

سینی ای زیر ظرف غذا و آب سگ بگذارید

یکی از آلوده ترین بخش های منزل هر کسی که حیوان خانگی دارد، اطراف ظرف آب و غذای حیوان است. بیشتر اوقات بین ظرف آب و غذای سگ، تکه های غذا ریخته و لکه های آب جا مانده است. بهتر است زیر این ظرفها یک سینی قرار دهید تا فقط با شستن و تمیز کردن آن سینی نظم بیشتری به منزل تان بدهید.

از وسایلی با جنس خوب و عمر طولانی مدت استفاده کنید

برای اینکه فرشی پاره یا مبلی کثیف نداشته باشید، سعی کنید وسایلی با کیفیت بخرید که عمری طولانی دارند. فرش هایی بخرید که به سادگی پاره نشوند و در صورت آلوده شدن بتوانید آنها را به راحتی بشویید. در مکان های پر رفت و آمد، مثل اتاق نشیمن، از پارچه های مقاوم به لکه استفاده کنید. نگهداری و پاکسازی چنین وسایلی ساده تر بوده و خانه تان را تروتمیز جلوه می دهند. دوست داشتن سگتان بسیار مهم تر از نگرانی نسبت به پاهای گل آلود یا ریختن موهای اوست؛ اما اگر این تکنیکها را انجام دهید، همه چیز ساده تر و قابل قبول تر خواهد.