پیاده روی سگ

پیاده روی سگ

نحوه بردن سگ برای پیاده روی همانطور که ماهی احتیاج به شنا کردن و پرنده احتیاج به پرواز کردن دارد سگ ها نیز احتیاج به پیاده روی دارند. آن ها باید قبل از اینکه غذا بخورند راه بروند زیرا غریزه به آن ها می گوید که برای شکار و به دست آوردن غذا باید راه برود.

بنابراین باید حتما هر روز سگ خود را به پیاده روی ببرید تا نشاط و شادی خود را از دست ندهد و دچار بیماری های روحی و افسردگی و یا پرخاشگری نکند. اگر قرار است روزی سگ شما کل روز را در خانه تنها باشد حتما قبل از تنها گذاشتن او را به پیاده روی ببرید تا بقیه روز را در خلوت به استراحت بپردازد.
خانه شما هرچقدر هم که حیاط بزرگی داشته باشد نمی تواند پاسخگوی نیاز سگ به پیاده روی باشد.

وسایلی که برای بردن سگ به پیاده روی لازم است عبارتند از:

1- قلاده
2- یک یا چند بطری آب معدنی
3- چند کیسه مخصوص یا پلاستیک برای جمع آوری مدفوع
4- وسایل بازی محبوب سگ
5- خوراکی های تشویقی


قلاده : قلاده باید از نوع قلاده های گردنی باشد تا کنترل سگ برای شما راحت تر باشد و سگ نزدیک شما حرکت کند. هنگام پیاده روی هرگز از قلاده های متری استفاده نکنید چون ممکن است کنترل سگ از دست شما خارج شود و سگ به خیابان برود.
اگر سایز سگ شما کوچک است می توانید از قلاده هایی که به کمر بسته میشود برای کنترل بیشتر و بهتر سگ استفاده کنید.
 
بطری آب: سگ ها به خصوص سگ های سایز کوچک به هنگام فعالیت زود خسته و تشنه می شوند بنابراین باید همیشه مقداری آب و ظرف آب همراهتان باشد.
 
کیسه یا پلاستیک: ممکن است هنگام پیاده روی سگ شما مجبور شود کنار کوچه یا خیابان ادرار یا مدفوع کند و شما باید برای آلوده نشدن محیط اطراف مدفوع سگتان را درون کیسه قرار داده و به سطل زباله بیندازید.
 
اسباب بازی: می توانید هنگامی که برای پیاده روی به پارک رفته اید در آنجا کمی با سگتان بازی کنید و از این فرصت برای تعلیم بیشتر او استفاده کنید.
 
خوراکی تشویقی: اگر سگ شما هنوز عادت به پیاده روی با شما ندارد برای تعلیم او حتما احتیاج به تشویقی پیدا خواهید کرد.
 


قبل از بردن سگ به پیاده روی ابتدا او را صدا کنید تا پیش شما بیاید سپس سعی کنید او را بنشانید و به آرامی قلاده را به گردن او ببندید. قلاده را نباید زیاد شل یا سفت بست زیرا اگر محکم ببندید باعث اذیت شدن و گاهی زخم شدن گردن سگ بشود و اگر هم شل ببندید باعث می شود که سگ درصدد در آوردن قلاده بر آید و باعث اذیت شدن حیوان میشود. یا با یک حرکت ناگهانی ممکن است قلاده شل باز شود .
می توانید از بردن دو انگشت دست به زیر قلاده برای سنجیدن میزان شل یا سفت بودن قلاده استفاده کنید.

پس از ان سگ را به سمت درب خروجی برده و در را باز کنید.مطمئن شوید که سگ قبل از شما از خانه خارج نشود. به او یاد بدهید که باید حتما با دستور شما از خانه خارج شود. برای این کار او را بنشانید و پس از خارج شدن از خانه به او بگویید بیا
سپس به آرامی و قدم های با ثبات بردارید شانه های خود را بالا نگه دارید تا نشان از اعتماد به نفس باشد زیرا سگ این را درک می کند.
به او نشان بدهید که رئیس باید جلو حرکت کند. بنابراین سگ شما یا باید عقب تر از شما یا دقیقا کنار شما راه برود نه جلوی شما.
هر بار که سگ شما می خواهد از مسیر منحرف شود با صدا زدن او یا نشاندن او بر زمین حواس او را به خود و مسیر پیاده روی حمع کنید.
هرگزسعی نکنید که دائم قلاده را محکم بکشید و نگذارید سگ نیز این کار را بکند. آرامش خود را در طول مسیر حفظ کنید.
هر بار که سگ به حرف شما گوش کرد می توانید به او تشویقی بدهید تا یاد بگیرد که کار خوبی کرده و در ازای آن جایزه می گیرد.