نکات ایمنی شنای حیوانات خانگی برای یک تابستان لذت بخش

  • صفحه اصلی
  • نکات ایمنی شنای حیوانات خانگی برای یک تابستان لذت بخش

نکات ایمنی شنای حیوانات خانگی برای یک تابستان لذت بخش

وقتی که ماه های گرم تر سال فرا می رسند، خیلی از ما می خواهیم اوقات خوبی را با دوستان و خانواده خود در کنار آب سپری کنیم. علی رغم اینکه این یک راه عالی برای گردش و استراحت است، عضو دیگری نیز در خانه شما وجود دارد که ممکن است به اندازه شما از آب لذت ببرد: سگ شما. لذت بردن از فعالیت های آبی با سگتان می تواند راهی عالی برای فراهم آوردن یک محیط سرگرم کننده و جذاب برای همه باشد. قبل از این که پیش بروید و تصور کنید که سگ شما به طور طبیعی شنا بلد است، یادتان باشد که همیشه اینطور نیست. برای اینکه تابستان لذت بخشی را در کنار دوست پشمالوی خود سپری کنید، برای محافظت از سگتان از این دستورالعمل ها برای ایمنی در اطراف آب پیروی کنید.

سگ من می تواند شنا کند؟

برخی از افراد ممکن است فکر کنند که سگ ها بدو تولد به طور طبیعی شنا کردن بلد هستند. علی رغم اینکه بعضی از نژادها به دلیل اندازه و وزنشان ممکن است مزیت های بیشتری برای شنا کردن داشته باشند، بعضی نژاد های دیگر در آب تقلا میکنند.

مطمئناً، اگر سگ شما به طور تصادفی در آب بیفتد، ممکن است شروع به شنا کند، اما این بدان معنا نیست که آنها واقعا می توانند شنا کنند یا می خواهند شنا کنند یا حتی بدان معنی نیست که می توانند برای مدت طولانی روی آب شناور بمانند.

نژادهایی که به شنا کردن معروف هستند

نژادهایی که بیشتر به شنا کردن معروف هستند شامل سگ هایی با اندازه متوسط ​​تا بزرگ اند که بین انگشتان پاهایشان پرده هایی به خوبی جلیقه های ضد آب دارند.

این نژاد ها شامل  رتریور ها، لابرادور ها و نژادهای گلدن می شود. علی رغم اندازه خود نیوفاندلند ها به علاوه ی شیپرک ها، پودل های استاندارد و سترهای انگلیسی و ایرلندی هم شناگران بزرگی هستند.

اما، سگ هایی را که کلمه “water” یا “آب” در نام خود دارند نیز فراموش نکنید سگ هایی مانند American Water Spaniel ، Irish Water Spaniel، Portuguese Water Dogو Spanish Water Dog. این سگ ها آب دوست طبیعی هستند.

نژادهایی که به شنا کردن معروف نیستند

برعکس، نژادهایی از سگ وجود دارد که به شنا کردن معروف نیستند. در این گروه به سگ هایی فکر کنید که پاهای کوچک و سینه بزرگی دارند. یا آن هایی که پوزه و پاهای کوتاه دارند. سگ های معروف در این گروه پاگ ها، بستون تریر ها و بولداگ ها هستند.

داشهوند ها و بوکسر ها نژادهای دیگری هستند که با شناور ماندن روی آب مشکل دارند. با این وجود، برخی از سگ های کوچک می توانند شناگران خوبی باشند، اما به دلیل اینکه می توانند به راحتی بترسند یا سرما بخورند، ممکن است شنا کردن آن ها همیشه طبق برنامه پیش نرود.

صرف نظر از اندازه ی سگتان، قبل از تلاش برای ورود او به آب مطمئن شوید که می توانید به درستی از عهده ی او در خشکی برآیید. زیرا در آب سگ شما سنگین تر خواهد بود و ممکن است خارج کردن او از آب دشوار باشد.

آموزش شنا به سگ خود

نکات ایمنی برای شنای سگ شما

قبل از اینکه دوست پشمالوی خود را در آب رها کنید، بهترین کار برای ایمنی او و خودتان این است که او را با آب آشنا کنید و به او کمک کنید تا اصول را یاد بگیرد.

سگ خود را با قلاده نگه دارید: در حالی که سگ شما شنا می کند، از ایمن بودن او با قلاده مطمئن شوید. به این ترتیب، در صورت نیاز به کمک، می توانید او را راهنمایی کنید.

 

یک مکان خوب انتخاب کنید: چند بار اولی که سگ خود را برای آب تنی بیرون می برید، یک منطقه آرام و کم عمق پیدا کنید. برای رفتن به قسمت های عمیق آب عجله نکنید.

خیلی دور نروید: از نزدیک لبه ی آب شروع کنید. اگر به نظر می رسد سگ شما از آن لذت می برد، تا جایی که می توانید همانجا بمانید. اجازه ندهید که او بیش از حد دور شود زیرا سگ ها می توانند به راحتی خسته شوند.

او را مجبور نکنید: هرگز سگ خود را به زور وارد آب نکنید. به او اجازه دهید خودش وارد آب شود زیرا اگر مجبور شود این اجبار می تواند او را در آینده بترساند!

وارد آب شوید: درست است، شما باید خودتان هم با سگتان وارد آب شوید!

نکات ایمنی آب تنی برای سگ شما

اکنون که برخی از نکات برای کمک به سگ خود در یادگیری شنا را دانستید، نکات اضافی نیز در مورد ایمنی آب تنی حیوانات خانگی وجود دارد که برای اطمینان از اینکه روز خوبی در آب خواهید داشت باید آنها را دنبال کنید.

ایمنی حیوانات خانگی در آب تماما به شما بستگی دارد. در حالی که شما ممکن است برای ورود به آب هیجان زده باشید، سگ شما برای حفظ امنیت خود به شما اعتماد کرده است. ما روش های مختلفی را که می توانید حیوان خانگی خود را در مناطق مختلف شنا ایمن نگه دارید، مرور خواهیم کرد.

در استخر

اگر قصد دارید با سگ خود در استخر عمومی یا استخر خانه یکی از دوستانتان شنا کنید، اولین کاری که باید قبل از ورود سگ به استخر انجام دهید بررسی دما است. اطمینان حاصل کنید که آب خیلی گرم یا خیلی سرد نباشد.

همچنین، مطمئن شوید که سگ شما نحوه ورود به آب و خارج شدن از آن را می داند. پله یا سطح شیب داری را که سگ شما می تواند برای داخل شدن به استخر و خارج شدن از آن استفاده کند بررسی کنید.

و وقتی زمان شنا نیست، سگ شما نباید به استخر دسترسی داشته باشد. این به معنای استفاده از نرده ها یا دروازه ها و یا یک پوشش محکم استخر برای اطمینان از امنیت حیوان خانگی شما در برابر بلایا است.

در ساحل

دانستن اینکه سگ شما یک شناگر توانمند است تنها یکی از اولین مواردی است که باید قبل از رفتن به ساحل برای شنا از آن اطمینان حاصل کنید.

مراقب جریان های قوی آب باشید. آن ها هم برای شما و هم برای سگ شما خطر ایجاد می کنند.

همچنین، برای سلامتی اش، به او اجازه ندهید آب اقیانوس را بنوشد یا ماهی هایی را که در ساحل شسته شده اند بخورد. هر دوی این موارد می تواند سگ شما را بیمار کند. حتماً مقدار زیادی آب شیرین و میان وعده برای روز تهیه کنید.

در دریاچه، رودخانه یا تالاب

اگرچه دریاچه، رودخانه یا تالاب به اندازه یک حجم عظیم از آب قدرتمند نیستند، اما آن ها هم می توانند مسائل خاص خود را برای رفیق شما ایجاد کنند.

 اگر قراراست سگ شما به مدت طولانی در آب بماند، یا با شما در قایق یا اسکله باشد، برای او یک وسیله شناور، مانند یک جلیقه نجات، ضروری است.

از وسایل ماهیگیری دور بمانید. هر چیزی که دارای لبه تیز است – مانند قلاب، چاقو یا خار – می تواند به سگ شما آسیب برساند.

از آب های با جلبک دوری کنید زیرا می توانند باعث بیماری سگ شما شوند و یک بار دیگر یادآوری می کنیم: مراقب جریان های قوی آب باشید.